Home Preporučeno Provedeno istraživanje o blagdanima, poklonima i proslavama

Provedeno istraživanje o blagdanima, poklonima i proslavama

SHARE
foto:pixabay

Kad prodavači nekoliko dana nakon Svih svetih u skladišta pospremaju preostale svijeće i vreće zemlje za grobove, otvorena vrata skladišta ubrzo iskoriste kako bi iz njega izvadili božićne ukrase. U trgovačkim centrima se tako već dva mjeseca prije Božića iz zvučnika čuju božićne melodije, a reklame nas pozivaju na kupnju poklona. Više od četrdeset posto stanovnika Hrvatske ističe da je blagdansko ukrašavanje ovih dana primjereno za trgovačke centre (42%), njima 29% se čini da je možda malo prerano, dok dvije desetine smatra da je to puno prerano i nisu najsretniji s ranijim početkom blagdanskog slavlja.

U blagdansko vrijeme svi smo u potrazi za primjerenim poklonom za svoje najmilije. Samo 14% ispitanika tvrdi da ove godine neće ništa potrošiti, a jednak postotak ih tvrdi da će potrošiti više od 800 kuna. Najveći postotak ispitanika Hrvatske će za blagdanske poklone potrošiti od 401 do 800 kuna (26%), a nešto manje (24%) će potrošiti od 201 do 400 kuna. Za većinu se radi o jednakoj svoti koju su potrošili i prošle godine (44%), dok samo njih 11% tvrdi da će potrošiti više, a čak 26% manje novaca.

Božić je u Hrvatskoj očito percipiran kao obiteljski blagdan jer će ga 88% stanovnika Hrvatske proslaviti kod kuće. Njih 8% će božićne blagdane provesti kod prijatelja ili rođaka, a samo 1% na odmoru ili putovanju u Hrvatskoj ili inozemstvu. Novu godinu će 56% ispitanika provesti doma, 11% na otvorenom, a njih 17% kod prijatelja ili rođaka. Nekolicina se već odlučila na putovanja za Novu godinu – 4% će ju provesti na odmoru u Hrvatskoj, a isto toliko na putovanju u inozemstvu.

SHARE